Monday 8 April 2013

Perlu ke Supplement???

Gambar di atas menerangkan bahawa pengambilan suplement mampu menjauhkn kita berjumpa doktor, atau erti kata lain, tubuh badan yang sihat terjamin dengan mengambil supplement dalam diet harian kita.
Tetapi perlu ke supplement????

Prof Peter, menulis dalam buku nya, menerangkan kenapa kita harus atau MESTI mengambil supplement harian. Kita tidak mampu mendapatkan nutrien asas yang tubuh badan kita perlukan melalui makanan harian kita sahaja. Ini kerana, makanan yang berada di dalam pinggan kita telah kekurangan zat dan nutrisi penting yang telah dicemari oleh keadaan tanah yang terdedah kepada kecemaran alam semulajadi yang tidak mampu di bendung lagi. Gaya pemakanan yang sihat dan pengambilan supplement adalah teramat penting untuk memelihara kesihatan secara am, dan menjauhi pelbagai risiko penyakit kronik yang sinonim di kalangan masyarakat kita- seperti  from Alzheimer's, arthritis, kanser dan penyakit kardiovaskular.  

~sharing is  Caring 

____________________________________________________________
Saya adalah Independant Distributor Shaklee anda untuk penghantaran seluruh Malaysia. Hubungi saya mamarif0212@gmail.com atau  PM di Mamarif-Nutri-Shoppe atau SMS/Whatsapp di talian 0192453258 untuk sebarang pertanyaan. 

No comments:

Post a Comment